Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Thursday, January 27, 2011

PERASAAN KE PERASAN NI!!!!



Salam dan selamat pagi too all blooger di luar sana. Setelah sekian lama aku tak menulis hari ni aku gagahi jua diri ini untuk menulis sebuah artikel bertajuk PERASAAN KE PERASAN!!!!

Well well well, apa maksud perasaan?? Perasaan adalah sesuatu yang kita sebagai manusia rasa didalam hati ni terhadap sesuatu. Mencintai Tuhan, ibu bapa, malah kekasih juga adalah sebuah perasaan yang automatik hadir dalam diri kita. Apa pulak perasan??? Perasan adalah keinginan kita untuk sesuatu yang bukan hak kita.

Aku bukan nak jiwang tapi aku nak share dekat korang tentang sesuatu yang berlaku dalam hidup aku. Antara lelaki dan perempuan mana lagi punya perasaan??? dan mana yang perasan??? Tak aku nafikan wanita perasaannya lembut dan lelaki hanya perasan tak sudah je. Jadi secara mudahnya, perasaan lelaki ni lagi mendalam oleh kerana ego yang tinggi.

Contoh 1: Aku pernah tengok sendiri kawan aku yang tough, hensem, macho, sekali putus cinta macam hilang arah tuju. Yang si perempuan pulak buat muka tak da perasaan. Si lelaki ni tak sudah-sudah perasan yang dia masih punya harapan untuk dirinya kembali dicintai. Tapi sorry la ko hanya perasan je beb.Apa yang boleh aku tolong adalah menaburkan kata-kata hasutan memburukkan perempuan berkenaan untuk menenangkan hati dia. Benda ni jarang aku nampak tapi sangat-sangat la unik. Betul kadang-kadang orang cakap, orang yang paling kita cinta adalah orang yang paling susah untuk dicintai.Ego lelaki selalunya boleh mudah tercalar oleh kerana seorang wanita @ perempuan. Benda ni pun turut berlaku kepada wanita. So bagi aku, kalau dah saling mencintai, jaga hubungan tu sebaik mungkin. Mungkin ada kekurangan dia tapi kita apa kurangnya juga. Betul tak???

Contoh 2: Sedih untuk aku tulis tapi macam mana perasaan korang kalau seseorang yang korang jaga dari kecil sampai dah besar membuat keputusan untuk membelakangi korang. This thing happen in real life, banyak sangat aku rasa berlaku. Oleh kerana cinta & sayang, jasa dilupakan. One old man have cry badly for a week long because of her only child choose his/her way to be married with someone that he(old man) didn't even know. Apa yang korang boleh rasa??? Jangan rasa sebab memang pedih sesangat perasaan korang nanti. Tapi semuanya terjadi kerana ada hikmah. Jodoh pertemuan, ajal maut semuanya ditangan tuhan. Betulkan. In this case, jangan terlalu perasan yang korang betul dan semua yang diorang buat salah. So tak boleh salahkan siapa-siapa, apa yang boleh dibuat adalah kembali kepada yang Maha Pencipta. Tuhan tahu segala-galanya.

Penulisan aku ni maybe agak kasar dan semuanya bukan fakta dan hanya penulisan seorang manusia. Segala yang baik korang ambil, mana yang korang rasa cam hampeh buang jauh-jauh. Tak perlu mengata aku just minta tolong korang baca (itupun kalau sudilah). Akhir kata dari aku, Dunia Belum Berakhir. Masih ada masa untuk kembali. Sekian, Salam, Cheers.

1 comment:

mila said...

kalau syg timang2 kan.. hehe.. perasaan dan perasan? hmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...