Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Monday, April 25, 2011

WATTHELL: SI DAJAL SATHYA SAI BABA MATI !!!


Sai Baba adalah seorang manusia biasa macam kita yang telah dikatakan Dajal oleh sesetengah pihak disebabkan kebolehan dia untuk merawat sakit, menghidupkan orang yang dah mati serta membuat beberapa benda magik. Siapa yang masih tak tahu pasal hal ni boleh search di internet dengan key word Sai Baba.


Aku explain sikit pasal Sai Baba ni. Sai baba dilahirkan di India dan mula dikatakan mempunyai kuasa luar biasa apabila dia di sengat oleh kala jengking. Beberapa bomoh india yang merawatnya mengatakan yang Sathya Sai Baba dilahirkan semula dari jelmaan Sai Baba yang lepas iaitu Shirdi Sai Baba. Kata-kata itu dibuktikan dengan kebolehan Sathya Sai Baba untuk menyusun nama Shirdi Sai Baba menggunakan bunga jasmin tanpa memegangnya. Dari situ dia mula menjelajah sekitar pelusuk India untuk mengumpulkan pengikut.

Korang tengok la sendiri berapa ramai yang dia tipu. Sekali dengan raja-raja dan menteri-menteri dia tipu.

Okey cukup-cukup dengan sejarah tak masuk akal dia ni. Sai Baba ni boleh dikatakan mempunyai pengikut seramai 2 juta lebih seluruh dunia. Semua orang bodoh yang menjadi pengikut dan menganggap dia tuhan ni sebab tertipu dengan beberapa magic show yang Sai Baba buat. Sai Baba ni dikatakan boleh sembuhkan penyakit, bagi petunjuk masa depan dan banyak lagi. Sebab tu ramai yang anti-Sai Baba ni mengatakan dia jelmaan Dajal.


Sai Baba ni juga telah menilik yang dia akan mati pada 2020. Kata tuhan, mana boleh mati. Kalau dajal awal betul mati? Tapi tilikan dia silap sebab dia telah meninggal dunia kelmarin 23/4/2011 disebabkan kegagalan organ dalaman. Si Dajal Sai Baba ni telah memperlihatkan dunia bertapa bodoh dan bangangnya mereka yang mendewa-dewakan dia. Sebab dia bukannya dajal ataupun tuhan. Tapi tak tau la lepas ni ada pula orang mengaku dia jelmaan Sai Baba pulak.


Kalau korang rajin search dekat youtube, mengenai beberapa penipuan atau magik Sai Baba dan bagaimana Sai Baba terkantoi, korang mesti gelak habis. Sebab dah sah-sah menipu tapi ramai juga yang menyembah dan ikut dia. Aku tak paham betul. Sai Baba ni boleh dikirakan macam Ayah Pin tapi tahap Moyang Ayah Pin sebab lagi pandai tipu orang.

Kata Tuhan/Dajal. Mana ada sakit. Ni nak potong riben pun mintak orang potongkan. Sah-sah penipu.


Yang penting bagi aku, sudah mati seorang lagi PENIPU BESAR di dunia ni. Dan harap takkan ada lagi penipuan sebegini. Mereka yang menipu dan menggangap diri mereka tuhan boleh digelar sebagai orang kurang kasih sayang. Diorang ni tak layak hidup di dunia ni sebenarnya. So sebagai manusia kita kena sentiasa berjaga-jaga supaya tak mudah ditipu sebegini. Sekian. Salam, Cheers.


Sumber: http://www.telegraph.co.uk/news/obituaries/religion-obituaries/8471342/Sathya-Sai-Baba.html

6 comments:

Mra Mastura said...

penah gak bace sal dye ni.. >___<
adeh2.. xtau la nape nak sangat menipu org biar org worship dye.. -___-"

♥NuR SyAFiQah♥ said...

mmg watdehel la..

ak penah gak baca psl die ni..mmg xcaya langsung ahh..

Allah da bagi die balasan atas ape yg die buat kt muka bumi ni..kat akhirat tak tau la cmne..huhu

cik anum said...

akhirnyee, mati.. kebenaran pon terbukti. huhu :p

guru said...

hey bagang apa yang kamu tahu tentang beliau dia adalah seorang manusia yang boleh dicontohi dan telah menggangap sebagai tuhan kepada kami bagaimana allah penting kepada kamu macam itulah kami pun jangan memaki atau mengina sesuatu kepercayaan yang disanjungi oleh setiap agama kita adalah rakyat malaysia harus menghormati antara satu sama lain beliau tidak ajar kami untuk membuat maksiat beliau memantulkan chaya laluan seseorang manusia.

beloghakimy said...

mra mastura: tu kne tanya dia sendiri.

nur: itu kerja Allah nak bagi balasan.

cik anum: kebenaran terbukti

guru: setiap orang ada kepercayaan.Saya bukan rasist atau menghina mana-mana agama yang jelas di Malaysia. Yang tidak jelas saya lontarkan pendapat sahaja. think from the right side and you will know what im talking about.

DiyanaMukhtar said...

erkk.. mati da? kita da 2020 kan? hahahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...