Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Saturday, December 11, 2010

PAK CIK KAYO!!!! PAK CIK KAYO!!!!

Selamat pagi semua. Pagi-pagi bangun tidur mesti korang lapar. Bila korang lapar korang akan buka wallet atau beg duit untuk melihat duit tinggal brapa dan bajet untuk sarapan pagi. Macam mana kalau pagi-pagi korang bangun korang menjumpai note 1 trillion dalam beg duit anda. Apa korang akan buat dengan duit sebanyak itu?? Bagaimana pula note 1 trillion itu berbentuk sebegini (lihat dibawah)

"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"



Korang tahu tak brapa nilai sebenar 1 trillion zimbabwe ni dengan ringgit malaysia. 1trillion dollars zimbabwe = RM50 ja.
Kalau di Malaysia jika korang ada 100 billion ringgit, korang mungkin seorang pengusaha francais KFC. Tetapi di zimbabwe anda hanya boleh membeli 3 biji telur dengan 100 billion dollar Zimbabwe.

Kesimpulannya, kita harus bersyukur dengan negara kita yang kadar inflasinya masih berada ditahap tidak membimbangkan. Di negara lain terutamanya negara Africa, mereka mengalamai kadar inflasi yang sangat teruk sehinggakan mereka kaya dengan digit pada duit kertas sahaja. renung-renungkan dan selamat beramal. Cheers.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...