Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Sunday, January 2, 2011

BLOGGERS : KITA SERUPA

Hye semua. dah makan tengahari ke??? Mesti sekarang semua tengah dok relex depan komputer rehat-rehat. Aku nak bincang dengan korang berkenaan topik Bloggers:Kita Serupa. Eh betul ke kita ni serupa. Macam lain je. Sapa yang cakap lain, semua sama ja.


1st berkenaan nak upkan traffic belog, siapa yang ada belog & khususnya yang letak iklan Nuffnang tak nak traffic??? Bagitau sikit. Tak da la. Maybe ada yang jadi blogger just untuk personel dairi tapi kalau dah start belog walking, di tokok tambah pula dengan iklan itu dan ini, for sure nak up traffickan. Traffic atau jumlah readers adalah penting bagi menambah semangat untuk seseorang bloggers terus menulis. Bukan apa, aku cakap pasal ni sebab kebanyakan bloggers aku tengok dok kutuk sesama blogger kes nak up traffic ni. Come on man, jangan la noob sangat dalam dunia belog ni. Kalau orang yang kutuk tu sendiri tak nak up traffic belog, he or she wont be commenting on others belog. Right??? So biarlah orang tu nak guna cara apa pun untuk up traffic belog dia. Setiap benda yang Hot & Panas mesti korang tulis dekat belog untuk up traffic dan untuk orang baca. So kepada sesiapa yang anti terhadap bloggers yang nak upkan traffic, dinasihati tutup sahaja account belog korang, main je FaceBook Yahudi tu. ahhahaha. p/s:kita serupa je semua nak up traffic.

Korang nak jadi popular??? Start from becoming a bloggers. Kenapa aku cakap macam tu, sebab banyak dah blogger-blogger yang popular meletup-letup sana sini sebab tulis belog. Siapa yang tak nak popular kan??? Semua nak orang kenal. Aku paling benci blogger yang F**K blogger lain yang nak jadi popular. Biasa la tu, lumrah manusia ingin dikenali. Kalau dia tak suka kenapa tulis benda-benda kontrovesi ni. Betul tak??? Lepas tu salahkan blogger lain tumpang populariti artis. Eh lantak aku la nak tumpang artis ke, mak cik akunya populariti ke, macam la korang tak pernah langsung menumpang populariti diorang. What a stu*** big head la orang macam tu. So kita ni memang serupa. Kalau nama dah start dengan blogger, contoh: Blogger Hakimy B Jury, tetap korang tu bloggers macam yang lain. hahahaha. p/s: popular ke tak itu aku punya hal & kalau korang terasa tu korang punya hal.

Lastly, kalau dah traffic up dan popular bertambah, mula la adegan kutuk mengutuk. Bagi aku tu biasalah. Yang paling best, boleh mengaku orang kutuk dia sebab dia dah popular. Ting Tong la orang macam ni. Standard bloggers la kutuk mengutuk orang ni. Bukan apa, kadang-kadang terasa dalam hati ni panas je, so apa lagi kutuk je la. Cuma pendekatan berbeza kot. Ada blogger yang kutuk dengan berkias-kias, ada yang perli tipis-tipis, dan ada juga yang nah amik, ko ni memang macam B***, F***, ANJ*** dan bermacam-macam lagi. So kalau dah mengutuk, apa yang penting adalah untuk menerima balik kutukan. Bukan gelabah tak tentu pasal lepas tu mula melatah salahkan si A la si B la si G la. Lek sudah. Kalau kene balik pun just calmly defend your own property. Sebab kalau defend dengan cara ilmiah orang tu takkan kutuk dah. Lain la kalau defend dengan gelabah tak tentu arah, lepas tu cakap bukan-bukan, dan mula membabitkan agama bangsa dan negara tu yang lagi sedap attackers hentam balik.So kalau kena kutuk tu, ambil yang positif dan buang yang negatif dalam tangki kumbahan. p/s: walau macam mana pun, kita tetap serupa, aku pernah gak kena kutuk tapi aku kutuk je balik habis cerita.





Serupa tak gambar-gambar yang di compare tu?? So kalau kita ni bloggers, kita tetap serupa walau pusing macam mana pun. Betul tak?? Kalau tak betul ke betul ke komen je kat bawah ni. Sekian dari aku, aku nak keluar beli hadiah harijadi Mak aku, Salam & Cheers.

4 comments:

zee ong said...

haha. totally looks like :)

♥NuR SyAFiQah♥ said...

haha..cute giler baby tu :)

shuffey.armie said...

standing ovation utk entry yg ni! :)

amirah azahari said...

kelakar sangat gambar baby montel yang sama dengan the michelin man :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...