Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Wednesday, April 13, 2011

RUMAH KERETA (CAR HOUSE)

Nak beli rumah ke nak beli kereta? Ke nak beli dua-dua. Dua-dua perkara ni sering menghantui mereka yang baru bekerja tak pun sapa-sapa yang baru dapat bonus. Sekarang ni harga rumah semakin mahal, harga kereta pun macam tu juga. Tapi mana satu yang nak beli dulu. Pada pendapat aku, it's better to buy a house. Tak kira la rumah tu kecik or besar dan pakai la dulu kereta second hand yang murah-murah. Bukan apa, harga rumah susah untuk jatuh, kalau harga kereta ni hari ni beli RM90k esok terus turun jadi RM80k atau kurang lagi. Tapi it's all about your own need and choice.


Macam mana kalau aku bagi idea untuk beli dua-dua sekali tapi tak perlu berhabis banyak. Member aku ada bagitau aku yang aku boleh dapatkan rumah dan kereta dengan harga RM15,00. WTH, terkejut aku dengar biar betul. Tapi memang betul pun. Dekat negara maju seperti US & UK, banyak yang telah menjadikan kereta mereka sebagai rumah. Tapi kereta diorang ni bukan macam kereta biasa. Semua dah dimodifikasi untuk menjadi sebuah rumah yang boleh bergerak. Tak percaya, jom tengok koleksi gambar rumah kereta dekat bawah ni.


Di negara US, sejak dulu lagi diorang dah guna rumah kereta. Kereta ni separuh besi separuh kayu.

Gambar Rumah Kereta dengan lebih dekat.

Comel dan kreatif Rumah Kereta ni.

Ni kalau tak silap dibuat khas untuk pembikinan filem.

Kereta beroda tiga yang dijadikan rumah, sangat kompak dan inovatif.

Rumah kereta bergerak. Tak roboh ke??

Yang ni la rumah kereta yang member aku cakap harga RM15000
Okey kalau aku baca balik entri ni, kebanyakan Rumah Kereta ni sebenarnya adalah Rumah Lori. Tapi yang penting 2 gambar pertama tu memang Rumah Kereta. Sebelum aku merapu lebih panjang. Baik aku tamatkan disini. Sekian, Salam, Cheers.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...