Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Saturday, November 6, 2010

SARANG CINTA HANA!!!!

Salam readers semua, mesti korang pelikkan dengan tajuk post aku kali ni. Okey post aku kali ni nak ceritakan 2 benda.

Benda pertama:
Belog aku telah menjadi belog pilihan Hana Love Nest. Sebab tu aku letak tajuk Sarang Cinta Hana. Aku suka belog ni sebab dia banyak buat homework untuk belog dia. Macam-macam la dari senarai orang yang komen sehingga terbaru ni senarai waktu orang paling ramai baca belog. So korang boleh la follow belog dia yang cute ni. Dia antara blogger yang telah lama berkecimpung dalam dunia belog ni. Thankz Anna Boleyn. Nanti i comment banyak-banyak dekat belog u lagi k.(Mr. DOM jangan marah ya) Ayat tak boleh blah.

Benda kedua:

Tajuk aku pelik semacam sebab aku akan senaraikan beberapa nama belog bahasa inggeris dan aku translatekan dalam bahasa Melayu. Kita sama-sama tengok macam mana bunyi dia nanti. hehehehe.

1) Hana Love Nest = Sarang Cinta Hana
2) Freedom Of Association = Kebebasan Berpersatuan
3) The Beauty In Ugly = Kecantikan Dalam Kehodohan
4) Bloggerboy = Budak Belog
5) Mizzapple = Cik Epal
6) Once Upon A Story:Attention = Cerita Suatu Masa:Perhatian
7) And The Story Goes Like This = Dan Ceritanya Bermula Begini
8) Banana Stories = Cerita Pisang
9) Less Is More = Kurang Itu Lebih
10) Life Is Sweet = Hidup Itu Manis

Ni antara belog-belog yang aku pilih untuk translatekan dalam bahasa Melayu. Ada yang bila translate jadi pelik dan lawak. Sorry kepada blogger-blogger yang aku pinjam nama. Bukan nak kutuk tapi nak promote. Kalau korang nak tau apa cerita disebalik tajuk diorang tu, boleh klik dan baca belog diorang. Sekian dari aku, salam, cheers.






7 comments:

Hanis Manis said...

mine? ideologi sinis. :)

beloghakimy said...

u punya i tak tau translate.. hehehehhe... sorry....

Hanis Manis said...

heeeeeeeeee. tak pe. dah tolong translate dah. :)

beloghakimy said...

tenkiu ehhehehehe....

Aishot said...

tahniah!!

Mel said...

err. yang number 3 tu, "...Kebodohan" or ..keHODOHan?

beloghakimy said...

honey: sorry silap tulis.. tak perasan.. typo error...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...