Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Saturday, October 23, 2010

MANTERA- ROBOCOP KE IRONMAN NI???



Pengarah : Mohammad Aliyar
Syarikat Penerbit : Flare Studios Sdn.Bhd
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Sains, Aksi
Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan : 2011
Durasi : 100 min
Audio : Dolby
Format : 35mm
MANTERA merupakan filem terbaru yang dihasilkan atas kerjasama antara Flare Studios dan Malaysia Space Toon yang menelan kos RM18.5 juta (atas pelaburan tempatan dan asing).Agak tinggi kos pembikinan filem ni bagi filem produk tempatan.

Filem yang bergenrekan sci-fi ini dibintangi oleh Tomok Indrawan Shah selaku pelakon utama.Serius mantap!!! Tomok pelakon utama tu~ selain Tomok pelakon wanita utama filem ini dipegang oleh Kamaliya, iaitu penyanyi dan pelakon dari Ukraine yang juga bekas Ratu Cantik Russia 2008.


Pelakon-pelakon tempatan dan asing lain seperti Shiqin Kamal,Kamaliya,Wael Al Masri,Mikhail Dorojkin,Said Dashuk-Nigmatulin turut membintangi filem ini. Agak mencuit hati aku bila tengok muka Tomok yang agak nerd dalam treler filem ni hahahaha lol :)

Bagi aku, Mantera merupakan satu lagi produk yang boleh menaikkan nama Malaysia selain Hikayat Merong Mahawangsa. Beberapa pihak di Amerika Utara dan Jepun sudah menunjukkan minat untuk membeli filem itu bagi tayangan televisyen di negara terbabit. Lagi Famous la Tomok and the gang nanti ekk. Tahniah diucapkan.

Filem Mantera yang menggunakan teknik CGI ini bakal ditayangkan pada tahun 2011.

Komen Aku:Kalau korang nak tahu selanjutnya, korang boleh pergi ke belog AkuSerabut. Aku rasa filem ni boleh pergi jauh, tapi jangan nanti cerita macam cicakman sudah. Tiru sebijik-sebijik spiderman tak jadi. heheheh. Cheers

Sumber- akuserabut




5 comments:

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

hmmm... ingat kan tipu2 je... rupanya btl ada muvee nie... tp tomok??? erkkk... mcm kurang sesuai... tp xpe... kita wait n see kan...

beloghakimy said...

hahah... tomok berlakon sebab lakonan still fresh and muka nerd... hehehe

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

hahaaaaaa... lucu... mcm nak tak nak je pegi tgk ni nanti... >xminat tomok...

beloghakimy said...

hahaha... tak minat tomok takpe, tapi pegi je tgk support filem tempatan..

ashraf said...

mantera: ironman malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...