Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Thursday, October 21, 2010

SANTO DE ANGELO

Aku, Abangku Aydel, & Santo

Santo buat muka idiot

Santo terpegun melihat handphone aku
Salam pembaca-pembaca yang aku hormati sekalian. Maybe korang pernah baca tentang Santo ni dalam post aku sebelum ni. Kalau nak tau klik sini. Okey seperti yang aku janjikan, ini adalah gambar aku bersama-sama Santo dan abang aku Aydel. Masa ni abang aku nak hantar si Santo ni pergi Penang. So kitorang sinngah kejap makan-makan kat Old Town White Coffee.

Santo ni kuat bercerita orangnya. Cerita yang paling aku minat adalah cerita bagaimana dia dapat first sportbike dia, Yamaha African Twin. Dia ni masa tu kerja sebagai pegawai keselamatan aka body guard seorang orang kaya dekat German ni. Satu hari orang kaya tu jemput dia untuk melihat stor orang kaya tu. Mula-mula dia ingat dia kene kemas stor tu tapi lain pula jadinya. Si Santo ni tergamam apabila melihat lebih 50 buah motor berkuasa tinggi dalam stor tu. Dia masuk dan tertarik dengan motor Yamaha African Twin tu. Kemudian bos die cakap,

"Santo ambil la motor tu, saya hadiahkan kat kamu"(dalam bahasa german)

Apa yang Santo reply adalah,

"Tak, saya tak boleh ambil, saya bekerja dengan tuan dan saya tidak boleh menerima hadiah daripada tuan saya".

Gila la, orang nak bagi free boleh pulak dia tak nak. Tapi akhirnya, bos dia bertanya berapa duit yang ada dalam beg duit dia. Duit yang dia ada dalam sekitar 1000 euro. So dia bagi kat bos dia dan bos dia pun bagi motor tu. Kalau korang nak tau harga motor tu lebih kurang 10000 euro tau. hahaha.

Moral of the story, kita jangan mudah menerima hadiah daripada orang lain. Sekurang-kurangnya bayar sikit pun tak pa. Sebab kalau kita tengok rahsuah yang berlaku kat Malaysia ni, semua berpunca daripada tangan-tangan yang mudah menerima hadiah daripada orang. Last-last terima hadiah juga iaitu gari di tangan. Renung-renungkan lah. Sekian wasalam. Cheers.



3 comments:

zerox said...

wow........santo......i love u..haha......

beloghakimy said...

hahaha.. gay giler... ehhehe

Teddy said...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...