Pages

KLIK KLIK KLIK !!!

Wednesday, October 27, 2010

ADOLF HITLER DAN ISLAM

Salam pembaca sekalian. Entry kali ni aku dapat daripada blog rakan bloggers aku iaitu Ariffsyah. Aku nak kongsi sedikit mengenai Adolf Hitler yang jarang kita dengar.




1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.
  

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.
 
 
Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu menungu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...
 
Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir.
 

Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

 
Aku sertakan sekali beberapa petikan kata-kata daripada Adolf Hitler kepada orang Yahudi.
 
"I could have annihilated all the Jews, but I left some of them to let you know why I was Annihilating them."
"The Jew has always been a people with definite racial characteristics and never a religion."
So korang ambil la iktibar yang baik daripada cerita ni. Sekali lagi terima kasih kepada Ariffsyah. Ni akusertakan link belog dia. http://ariffsyah.blogspot.com . Sekian, Salam, cheers.



  

2 comments:

Hairun Ariffsyah Bin Yusof @ Hashim said...

Salam, same2 hakimy.. xde masalah.. semuanya boleh dishare.. terima juga tuk hakimy kerana sudi singgah dan membaca diblog sy dan berkongsi info menarik ini.. sharing is caring.

beloghakimy said...

hehehhehe.. thankz ariff.... selalu2 la singgah sini ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...